2011. február 2., szerda

Vasárnap

Vasárnap
Előbb járt nálam a Mahir. Vele elég nehezen beszélek, mert nagyon gyorsan beszél és nagyon egyiptomiul. Amikor náluk vagyunk, akkor is a felesége szokott klasszikusról egyiptomira fordítani neki, ha beszélünk.

A lényeg, hogy ma sem ajánlatos az utcára menni du. 4óra után. Sajnos eléggé eldurvult a helyzet: összecsapások, késelések, halottak. Így ma persze az iskola is kimarad, de ez legyen a legnagyobb gondom.

Mikor az ajtóban beszélgettünk jött egy ember, hogy a házban gyűjtenek a bejárati kapura és  minden családnak 30LE-t kell beleadnia. Kíváncsi vagyok mit fognak vele csinálni. Igaz, hogy a zár rossz és egy drótot elhúzva lehet kinyitni, de ha minden családtól beszednek ennyi pénzt az kb. 600LE (jelenlegi árfolyamon kb. 21000Ft). Ennyibe azért szerintem nem kerül egy zárjavítás!*
Ostrom ellen is véd!
Most voltam a piacon, hogy tegyek egy kis pénzt a mobilomra. Elég nagy sor volt, mivel elfogytak a feltöltőkártyák és az eladó mobiljába kell beírni a számunkat. Ezt követően ő is bepötyög valamit és így történik meg a feltöltés.

Sikerült, végre tudtam telefonálni és megnyugtattam az otthoniakat, hogy velem minden rendben, semmi bajom nincs.

*Megj.: Később láttam csak, hogy nem csak megjavították a zárat, hanem teljesen ki is cserélték, új kulcsot is kaptam illetve hegesztéssel és egy nagy retesszel meg is erősítették. Így a kritikám persze már nem jogos, annak ellenére sem, hogy a kapu megerősítése szerintem szükségtelen lett volna.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése