2011. február 19., szombat

Hazautazásom hivatalos dátuma: július 8

Mikor nyáron az utazással kapcsolatos teendőket intéztem a vízumhoz meg kellett vennem a visszaútra is a jegyet. Ez nem is lett volna probléma, de amikor augusztusban megvettem őket még a rendszerben nem lehetett olyan távoli időpontra jegyet foglalni, ahova nekem kellett volna. Emiatt a lehető legtávolabbi időpontra, március 25-re, kértem, annak tudatában, hogy ezt meg kell majd változtatni. (Ezt valahol meg lehet érteni, hogy 10 hónappal későbbre nem tudnak jegyet adni, de én akkor is furcsálottam, mert naponta ugyanabban az időpontban megy járat oda-vissza az egész évben, ugyanazon az áron.)
Persze a budapesti irodában a nekem segítő kisasszony próbált rábeszélni, - mindenféle lehetséges problémára hivatkozva - , a jóval drágább, nyíltvégű jegyre, de jobb híján megmaradtam a "dátumváltoztatós" megoldásnál, ami 50 dollárba +illetékbe kerül.

A dátum megváltoztatását nem akartam az utolsó pillanatra hagyni, ezért már a hét elején pontot akartam tenni a dolog végére. Azonban már a legelső lépésnél elakadtam, ugyanis a bankatomatából nem sikerült pénzt felvennem. Nekem már csak annyi kézpénzem volt, amennyiből ebben a hónapban kijövök és a jegy elintézésével nullára írtam volna magam. Az őr magyarázatából, arra hogy mi a gond, annyit sikerült megértenem, hogy a tüntetések után mindenki megrohanta a bankokat és jelenleg akadozik a kézpénzellátás.

Szerencsére azonban van egy segítő bátyám, akinek az irodája pont az Egyptair felett van, így a helyzet számomra legkényelmesebb megoldása tálcán kínálta magát. (Igaz, nem szeretek olyann dologgal megkérni bárkit is, amit én is el tudok intézni, de ez most nehézségekbe ütköztem.) Tehát július 8-án fogok hazatérni, és ezúton is köszönöm a testvéremnek a segítséget!

P.S.: Egyébként maga a vízum intézése is megérne egy külön bejegyzést, majd lehet írni is fogok róla.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése