2011. február 21., hétfő

Újabb fejlesztések a házban

Pár nappal ezelőtt újabb 30LE-vel (1050Ft) támogattam a lakóközösség házfelújítási törekvéseit. Ezúttal a vízrendszerrel akadtak problémák, mivel a felsőbb szintekre gyakran nem jut fel a víz és néha nálam is előfordul, hogy hiába nyitom meg a csapot. (Emellett a meleg víz hiánya már tényleg apróságnak tűnhet.)

Bár szerintem az ilyen költségek fedezése nem az én feladatom lenne, de az arab nagyvonalúság ebben a témában is működik és itt így szokás. Mikor szombaton a szomszédban beszámoltam erről egyből összejött a „válságstáb” (asszonyok tanácsa), mert attól tartottak, hogy esetleg az itteniek megpróbálnak koholt ürügyekkel belőlem pénzt kicsalni. A szavakat tegnap már tettek is követték és Raouf beszélt az itteni házban élőkkel, hogy tőlem többet ne kérjenek pénzt. Minden ilyen esetben hozzá kell fordulni, mert én sajnos nem értem teljesen pontosan, hogy mire is kérnek, és majd ő eldönti jogos-e a kérés.

Annak a gondolata azonban fel sem merült bennük, hogy ezeket a pénzeket -mint átmeneti lakónak- nem nekem kellene megtérítenem. Azonban ezért egyáltalán nem tudok haragudni, sőt mikor nekik elmeséltem az esetet, nem is volt célom, hogy a tettek mezejére lépjenek vagy ők fizessenek helyettem. Persze ilyenkor újra és újra elcsodálkozom, hogy tényleg mennyire segítőkészek és törődnek a dolgaimmal.

2 megjegyzés:

  1. A gondoskodásuk természetes, hiszen a nagy becsben tartott fogadott kisfiúk vagy. :)

    VálaszTörlés
  2. Ezért is kaptam a Titafad arab nevet. :)

    VálaszTörlés