2011. január 25., kedd

Tüntetések az egyiptomi elnök, Mubarak ellen

Már a vasárnapi, szomszédban tett látogatásom alkalamával megkértek rá, hogy lehetőleg ma ne nagyon menjek az utcára, maradjak egész nap otthon. Bár akkor még nem értettem miért és sajnos a magyarázatukból sem értettem sokat, csak annyit hogy a tunéziai események hatására valami készül itt is. Ennek ellenére megfogadtam a tanácsukat és ma ki sem tettem a lábam itthonról. (A kormányellenes tüntetés az interneten szerveződött, így már hamarabb is lehetett tudni róla.)

Ezidáig fogalmam sem volt mi történik, én is csak a magyar hiradásokból értesültem az itteni eseményekről. Szerencsére a saját környékemen, környezetemben semmi nem tapasztalható a tüntetésekből. Azonban holnap megyek az iskolába és ha még akkor is lesznek a mai történéseknek látható nyomai vagy még akkor is lesz folytatása a mai tüntetéseknek, akkor természetesen Nektek is megírom majd. Mindenesetre nagyon remélem, hogy én ebből semmit nem fogok megtapasztalni!

Akit bővebben érdekel a dolog, itt elolvashatja:
http://index.hu/kulfold/2011/01/25/soha_nem_latott_tuntetes_alakul_kairoban/

"Kormányellenes megmozdulások voltak Kairó más kerületeiben, valamint az északi országrészben fekvő Alexandriában, a déli Asszuánban, a Nílus deltavidékén fekvő Aszjútban, a Szuezi-csatorna melletti Iszmáilíjában, s a Sínai-félszigeten is."

3 megjegyzés:

  1. Az itthoni híradások szerint évtizedek óta nem volt ott ilyesfajta megmozdulás.. Pár nap múlva én is ott leszek.. Azért a január elsejei és a mostani dolgok miatt is: hm.....

    VálaszTörlés
  2. Sziasztok,szomorúan hallgattam én is tegnap a híreket. 2 nap múlva indulnék Egyiptomba,már régóta tervezgettem az utat és nagy nehezen mindent sikerült összehozni. Jól jön minden új információ. Üdvözlettel: István

    VálaszTörlés
  3. Szia István!

    Nem tudom, hogy Kairóban milyen a helyzet pontosan, de szerintem - egyelőre - nincs mitől tartani. A vidéki nagyvárosokban, mint pl. itt Alexandriában, nem igazán érzékelni az eseményeket.

    Persze, ha tovább fokozódna a negatív hangulat és tényleg komoly forradalom robbanna ki, akkor már teljesen más a helyzet.Azonban egyelőre még nem tartunk ott.....

    VálaszTörlés