2010. november 2., kedd

Alexandriai kocsma, Cap d'or

Múlt héten végre kicsit belekóstolhattam az itteni éjszakai életbe. Mego-val a Four Season's hotelben található Starbucks Coffe-nál találkoztunk és egy rövid sétát követően taxiba szálltunk és célba vettük a város egyik nevezetes kocsmáját. (Amúgy itt mindegyik kocsma nevezetes, mert elég kevés van belőlük.)

A Cap d'or egy kellemesen berendezett pub, amelyenek érezni, hogy történelme van. Azonban minket nem elsősorban ez vonzott ide, hanem egyszerűen csak sörözni akartunk egyet. Az italválaszték európai szemmel nem mondható méretesnek, de az itteni körülményekhez képest kellemesen csalódtam. Én főleg egyiptomi Stellát ittam (20LE - 800Ft) és kipróbáltam egy erősebb (8%), de kisebb üveg (0.33dl) sört is (25LE - 1000Ft), amelynek nagyon kellemes, karakteres íze van, de a nevét sajnos elfelejtettem.

A Mego aranyos volt, kérdezte, hogy szeretném-e kipróbálni a Heinekent, amire kitört belőlem a nevetés. Mikor mondtam, hogy köszönöm nem, maradok a Stellánál, mert nekem az itt a Heineken, akkor leesett neki is a tantusz, hogy miért nevettem.

Az sörök mellé kaptunk rágcsálnivalót is, valamiféle magvakat, aminek az íze nagyon emlékeztetett valamire, de nem sikerült rájönnöm, hogy mi az. Persze a Mego mondta az arab nevét, de azzal nem sokra jutottam.Majd legközelebb! (Egyébként a Megoval főleg angolul és németül beszélek, persze amit tudok, azt arabul mondom.) Ezután  kipróbáltunk még egy helyi specialitást, kis rántott halakat, amelyek ugyanúgy az italozás melletti kisérőnek számítanak, mint otthon a mogyoró vagy a ropi.

Fényképezőgép sajnos nem volt nálam, de szerencsére a neten is találtam párat (majd ha újra megyek készítek sajátot is):

...és belül

Kívül.......


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése