2010. szeptember 18., szombat

Buszozás

Már régebben ígértem, hogy egy külön bejegyzést fogok szentelni a egyiptomi ill. az alexandriai közlekedésnek. Bár ennek még mindig nincs itt az ideje, de ma további tapasztalatokat szereztem a buszozást illetően.

Tegnap ugyanis elhatároztam, hogy ma megtudom hogyan tudok eljutni az iskolámba busszal és ebben az elhatározásomban senki és semmi nem tud megakadályozni. Ezért a felkelést követő 200 fekvőtámasz, 8km futás és a reggelim elfogyasztása után magamhoz vettem a lakcímem arabul (ez azért kell, ha elvesznék, akkor taxival haza tudjak jönni), pénzt és némi vizet és nekivágtam a betondzsungelnek.

Először a 738-as buszjáratot próbáltam ki ( buszjegy 40Ft) és az elméletem szerint a siker érdekében a következőknek kellett teljesülnie: elmenjen az iskolámig és ugyanazon az útvonalon jöjjön vissza a kiindulási pontig. Kijelenthetem, hogy  erőfeszítésemet szinte 100%-os siker koronázta! Igaz, hogy az út másik végpontja egy nagy megálló volt a vasútállomásnál (legalább már ezt is tudom hol van és hogyan jutok oda!), de szerencsémre ahol le kellett szállnom, már ott állt a másik 738-as, hogy hozza vissza az embereket. Ezt azért fontos kiemelni, mert a megállókban nincsenek táblák, amiről az ember tájékozódni tudna, hogy mi éll meg ott, mire lehet ott várakozni. Így ha nem állt volna már bent a másik, csak reménykedni tudtam volna, hogy pont onnan indul vagy megkérdezek vkit. A kérdezéssel pedig csak annyi a gond, hogy egyszerűen nem értenek meg. A szótáramban le van írva a szavak mellett a kiejtés is, de hiába mondom úgy, nem értik! Bár ameddig bit = bejt, ezen nincs is nagy csodálkozni való!

A buszon egy öreg nénike mellé ültem, akivel persze egy idő után beszédbe elegyedtem (jobban mondva ő elegyedett velem beszédbe én meg nagyokat mosolyogtam.) Mindenesetre annyit sikerült elmondanom neki, hogy hol élek Alexandriában, arabot tanulni vagyok itt 10hónapot és magyar vagyok. Nagy sikerélmény volt! :)

P.S.:Még egy érdekes tapasztalat: felszáláskor ha sokan vannak és nyomulnak fel az emberek, akkor nincs idő mindeninek egyesével megvenni a jegyét. Emiatt már amikor elindult a busz hátulról kézből-kézbe megy előre a buszjegy ára, majd ugyanezen  módszerrel jut vissza a buszvezetőtől az utashoz a jegy.

2 megjegyzés:

  1. Manilán is így ment a jegyvétel. Teljesen korrektül müködött. Még az elmaradotabb országban sem szaroznak a buszjegyen, csak nálunk nem akarják kifizteni...
    Rengeteg hasonlóságot vélek felfedezni ázsiával.
    Úgy tűnik hogy az az ország ami még developing az ugyan azokkal a hétköznapi problémákkal küzd világ szerte, viszont ami a fejlettségre utal az is kb hasonló a világ minden pontján. This is Globalization!:)

    pusz

    VálaszTörlés
  2. Korfun is ugyanígy működött a buszozgatás, pedig aztán az tényleg nem a világ vége :)
    Látom nekilendültél az életmódváltásnak, míg én csak pusztítottam magam az erdélyi mulatságokban :) Gratulálok!

    VálaszTörlés