2011. június 17., péntek

El Minia - Nulladik nap

(Pár napot még ráhúztunk a nyaralásra, de most már ígéretemhez híven naponta jönnek a beszámolók.)

Már az utazás legelején, a jegyvételnél egy furcsa dolgot tapasztaltam. Ahova mi szerettünk volna menni, El-Miniaba, már nem volt jegy, csak egy 200km-vel távolabbi állomásra (Aswan), így oda kellett jegyet váltanunk (persze drágábban). Kárdeztem is a Maged-et, hogy ez hogyan lehetséges, hogyha a vonaton tudunk ülni Aswanig , akkor El-Miniáig miért nem!? Aztán kiderült, hogy itt nem a székek számát nézik, hanem fel van osztva a vonat uticélok szerint és pl. hiába lenne bőven szabad ülés, ha elfogy egy adott uticélra kalkulált jegy, akkor nincs tovább.

Az állomásom a miénk előtt egy kistávolságú vonat futott be és a Maged már előre szólt, hogy most figyeljek. Ahogy eléggé lelassult, az emberek megrohamozták és hatalmas tülekedés támadt az ajtóban, voltak akik az ablakokon másztak be. Amikor elindult többen kilógtak a vonatból és nekik a céljuk végéig kapaszkodni kell.

Az ezt követő 6 és fél órás út eseménytelenül telt, és a mi vonatunk kényelmére sem lehetett panasz. Fél 12-kor érkeztünk meg El-Miniába, ahol már taxi várt minket, Maged bátyjának jóvoltából. Otthon gyorsan lepakoltunk és hogy a legelső itteni éjszakám se teljen tétlenül, elugrottunk a Kleopátra (arab kiejtés szerint: Kilobatra) hotelba meginni néhány sört és elbeszélgetni. Érdekesség, hogy ameddig iszogattunk folyamatosan hoztak valami rágcsálnivalót (mogyoró, saláta és különféle magvak), ami teljesen ingyenes és szólni kell, amikor az ember már nem kér többet. A beszélgetés során pedig kiderült az én itteni becenevem is, egymás között csak úgy hívnak: Avatar. (Maged már ideérkezésünk előtt mesélt nekik rólam, illetve egyiküket még Alexandriából is ismerem.)

Hazafaele egy kis séta következett, majd taxi. Itt El-Miniában ez a legfőbb közlekedési eszköz, de minden utat meg lehet úszni 2-3LE-ből (60-90Ft). Hazaérkezés után még próbáltuk összehozni az internet kapcsolatot, de sajnos nem sikerült. A szolgáltatónál lehet valami probléma!