2011. április 5., kedd

A Shaban hal étterem

Tegnap este mondtam a Magednak, hogy nagyon örülök, hogy együtt lakunk, mert így vele fel tudom fedezni az egyiptomi gasztronómiát a  közeli éttermek segítségével. Ehhez azért kell a segítsége, mert hiába tudom elolvasni az ételeket, de nem igazán tudom, hogy mi micsoda és találomra nem akarok rendelni.

A szavakat ma már a tettek követték és Maged mondta, hogy egy "őrült étterembe" fog ma elkalauzolni. Ez a hely pedig Alexandria egy távolabbi városrészében található Shaban étterem volt.

Önmagáért beszél...

Az éttermi boxok











Mint minden normális étteremben az első lépés itt is az étlap áttekintése volt, amely módja viszont már eltért a megszokottól:
Az menü távolabbról.....
....és közelebbről szemügyre véve










Végül a hosszabbik halból rendeltünk 1-1 darabot (állítólag 2kg-t összesen) és valmennyi garnélarákot, előételnek pedig egy kis levest. Azt gondolom mondani sem kell, hogy a halak teljesen frissek voltak, mind aznapi fogás. A rendelést és a mennyiségi kérdéseket Mego-ra hagytam ezért nem kis meglepetésemre szolgált, mikor felszolgálták nekünk az ételt.
A leves: hal, garnéla, kagylók és egy rákocska
Nem bíztuk a véletlenre! :)









...de azért megbirkózunk vele
Jó súlya van....










Az előkészületeket követően ifjonti hévvel és önbizalommal telve rohamoztam meg az előttem tornyosuló halhegyeket és ha egyedül nem sikerült volna bevennem őket, erre az esetre pár kéretlen segítőm is akadt. Ők is folyamatosan próbáltak a finom falatok közelébe jutni és az ölembe felmászni. Az elején még tűrtem a kis "játékaikat", de aztán mikor megelégelve a kunyizást felpattantam a székről, riadtank szaladtak ki a boxunkból. Persze nem kellett sokat várni, hogy összeszedjék a bátorságukat és újra visszamerészkedjenek az asztal közelébe. Végül aztán nem szorultam a segítségükre, de egy másik asztalnál siker koronázta a várakozásaikat.
Ha segítség kell csak szólj!
A türelem jutalma, azaz az ingyenes takarító










És hogy mindez mennyibe került? Fejenként 75LE-t (kb.2600Ft) fizettünk, de az igazat megvallva bőven elég lett volna a kirendelt adag fele is. Legalábbis nekem biztos! Mindenesetre nagy megelégedettséggel távoztunk a Shaban-ból és még most negyed 10-kor is érzem a hasam. Azt hiszem ma már csak egy naracsot vacsorázom..... :)

1 megjegyzés: