2011. április 27., szerda

Húsvét

Az itteni Húsvét sokkal nagyobb ünnep volt, mint amire előzetesen számítottam. Szombaton - szokásomhoz híven - átsétáltam a szomszédba és egyáltalán nem sejtettem, hogy az ünneplés már aznap este elkezdődik. Eleinte még nem "gyanakodtam" semmire még akkor sem, amikor a Nany felment és mondta, hogy majd később visszajön értem.

Aztán amikor visszajött és felvitt a saját lakásába szépen terített asztal fogadott én meg ott áldigáltam egy felettébb elegáns  papucs, rövidnadrág, polo kombinációban. Persze Nany sem vitte túlzásba a pizsamájában, de ő mégiscsak otthon volt, én pedig vendégségben. A fényképezőgépre hivatkozva haza is szaladtam gyorsan átöltözni. Aztán mikor megérkezvén képeket akartam készíteni vettem észre, hogy a gép kis akkumulátorja lemerült, így az első ünnepi napról sajnos nem készültek képek. A vacsora ( húsleves, húsos tészta, rízs, csirke) elköltése után, iszogattunk még egy kicsi az általuk whiskey-nek nevezett pálinkából és hajnali 2-ig beszélgettünk. Mint ahogy már egy régiebbi bejegyzésemben is említettem, itt nem igazán értenek az italokhoz. Három kategória van: a sör, a bor és whiskey, ami az összes többit jelöli.

Másnap kora délután hívott a Nany, hogy menjek át,  mert már minden készen van. Most már jobban fel voltam készülve, ami a fényképezőgépet illeti. Miután megérkeztem lassan befutott a rokonság is és a férfiak most is iszogattunk egy keveset, ami eddig soha nem volt jellemző. Próbáltam képeket készíteni, de elég nehezen ment, mert valaki nem akart rajta szerepelni, a Suzy esetében pedig a Mahír szólt, hogy őt ne fotózzam, mert fedetlenek a vállai.
Amal megadta a módját
Nany az ünneplő pizsijét vette fel :)










Családi életkép
Bőven el voltunk látva mindennel










A későbbiekben pedig előkerült az elmaradhatatlan torta is. Engem pedig az a megtiszteltetés ért, hogy ezúttal én szeletelhettem fel. Mindenkinek el kellett döntenie, hogy a barnát vagy fehéret kér-e a két oldalnak megfelelően, de én  mindkét oldalból kaphattam. :)
Munka közben....
A fehér-barna torta










A hétfő nap kezdeti részét az előző bejegyzésben már elolvashattátok, viszont a délután is tartogatott még további "izgalmakat", ugyanis megismerhettem és ízlelhettem az otthoni sonka itteni megfelelőjét, ha füstölt, sózott halat.
Sonka helyett 1.
Sonka helyett 2.










Minden készen áll
Nagy az öröm: nemsokára ehetünk










Az ebédet követően aztán felbontottuk a boromat, melynek minőségével én nem igazán voltam megelégedve, de nekik látszólag ízlett és pillanatok alatt eltűnt az üveg tartalma. Hogy őszinte legyek én kicsit el is álmosodtam tőle és a finom ebéd után elégedetten húnytam le egy rövid időre a szemeim.
Elpilledtem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése