2011. február 2., szerda

Szombat

Mikor tegnapelőtt megjöttem a Suzy születésnapjáról már alig működött az internetem, aztán rövid időn belül teljesen leállt (kulcsfontosságú port nem működik). Akkor még azt hittem, hogy ez a szokásos problémák egyike, de másnap már a tartománynév-kiszolgálóval is gond lett. Ezt követte az alapértelmezett átjáró, majd néhány órán belül jött az üzenet, hogy a hálózati kábel nincs bedugva. Ekkor gondoltam rá először, hogy most azért többről lesz itt szó.

Aztán tegnap délután hozzám is elért az itteni tüntetések szele. Egy nagy csoportosulás alakult ki az utca elején, de nekem úgy tűnt, hogy sokkal inkább egymással van gondjuk, mint a kormányzati rendfenntartókkal. Legalábbis hivatalos szervet nem láttam a közelben. Internetem továbbra sem volt, ezért megpróbáltam átmenni a szomszédba tudakozódni, hogy csak nálam van-e gond vagy mindenkinél, de kopogtatásomra senki nem nyitott ajtót.
Szikladarab a kézben
Csetepaté az utcafronton










Ezt követően elsétáltam a közeli netezőbe szerencsét próbálni, hogy életjelet adjak magamról és megnyugtassam az otthoniakat, hogy semmi bajom. Azonban a netbarlang is zárva volt!

Ma elmentem a piacra, mert szükségem volt néhány alapvető dologra. Sajnos már az utcán is érezhető a feszültség. A zsivaj valahogy nem olyan vidám és sok üzlet egyáltalán nem nyitott ki. A tojásosnál máskor egymásra halmozva állnak a tojásdobozok, de most már csak a maradékból lehetett válogatni. Ez pillanatra átfutott az agyamon, hogy talán jobban be kellene vásárolni a néhány apróságon kívül, hátha a közeljövőben egy ideig nem lesz rá lehetőség. Aztán inkább gyorsan elhesegettem ezt gondolatot.

Hazaértem után nem sokkal kopogtak, Raouf volt a lányával, Oliviával. Megkérdezték, hogy minden rendben van-e, szükségem van-e valamire és megkértek, hogy ma du. 4-től holnap reggel 7-ig ne menjek ki az utcára. Persze megkérdeztem az internetet is, és kiderült hogy senkinek sincs se netje és a mobilhálózatok sem működnek. Úgy tűnik a kormányzat rájött, hogy a Twitter és a Facebook korlátozásánál hatékonyabb módszer, ha csírájában fojtják el az előbbi kommunikációs csatornákat. Elég furcsa számomra ez a helyzet! Az életemben először fordul elő, hogy sehogy sem tudok kapcsolatba lépni az otthoniakkal.

Ma szombat van. Kíváncsi vagyok mikorra fog helyreállni a rend…..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése