2010. november 10., szerda

Az autós közlekedés

Ezt a bejegyzést már korábban megírtam, de szerettem volna videót is mellékelni hozzá. Azonban a videók feltöltése egy ideje nem igazán akar összejönni, ezért kénytelen vagyok így közzétenni a mondanivalóm.

Az arab vezetési kultúráról sok jót nem lehet elmondani. Régebben azt mondtam, hogy aki Budapesten tud vezetni, az a világon bárhol tud, de felül kellett vizsgálnom e kijelentésem. Az itteni autós közlekedést a teljes fegyelmezetlenség jellemzi. Az autósok előznek jobbról, előznek balról, cikáznak, követési távolság nem létezik és  mindenki nyomja a dudát. A nagyobb utakon sem ritka a lovas vagy szamaras kocsi, gyakran szembe menve a forgalommal. A problémát fokozza, hogy a gyorsforgalmi utak kivételével nincsenek felfestve a vonalak, mindenki úgy kocsikázik ahogy akar és ahogy tud. (Persze ahol fel van festve ott sem érdekel senkit !) Így lehetséges, hogy egy 3soros úton 5sorban állnak az autók. Volt olyan, hogy a mentő hiába szirénázott, az autósok egyszerűen nem tudtak már hova félrehúzódni.

Lámpák csak elvétve vannak, de ott sem veszik figyelembe a jelzéseiket, teljesen mindegy, hogy éppen piros van vagy zöld. A gyalogosok is ehhez a módihoz alkalmazkodtak, gyakorlatilag az úton mindenhol zebra van, mert mindenhol átmennek, ahol tudnak. Ez annyira durva, hogy amikor a Raúf megmutatta nekem a környéket úgy mentünk át az úton, hogy közben megfogta a kezem. Érdemes azt a módszert követni, hogy több emberrel összeállunk és úgy próbálunk meg átmenni.

Ennek megfelelően már balesetet is láttam itt. Két hete 3 autó rohant egymásba, mert az elöl haladónak hirtelen fékeznie kellett, mert nem akart elütni egy 3fős lánytársaságot, akik az úton szaladtak át. (Az ilyen koccanások ill. ütközések azonban itt mindennaposak számítanak és a sofőrök sem csináltak nagy ügyet belőle.)

Ma pedig a buszba mentek bele hátulról, mikor az iskolába mentem, szóval zajlik az élet!

Summázva a dolgokat, az egyiptomiaknak elég sajátos a vezetési stílusuk. Én nem szívesen vezetnék itt, de ha kellene, akkor mindenképpen valami roncsot vennék! J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése