2010. november 22., hétfő

Az arab emberek

Az arab emberek bizonyos dolgokat illetően rendkívül fegyelmezetlenek, ilyen pl.: a szeméttel való bánás. Gyakorlatilag az egész várost egy nagy szemeteskukának tekintik, mert bárhol eldobnak bármit, ha már nincs rá szükségük. Ahogy megettek/ittak valamit, a csomagolása egyből a földön landol. Így aztán nem is csoda a rengeteg csótány, szemétben guberáló macska vagy patkány.

Gyakran hallom hogyan landol az én lakótömböm felső emeletéről kihajított szemetes zacskó az utca kövezetén. Ez a rendetlenség és mocsok egyébként minden olyan helyre igaz, amiért nem éreznek személyes felelősséget (a lakások tiszták). Viszont a lakótömb bejárata már senkit nem érdekel, ezt akkor fotóztam mikor az utcára kimentem az utcára:

Szelektív hulladékgyűjtés persze itt is létezik, de nem abban a formában, ahogy mi azt Európában ismerjük és megszoktuk. Vannak olyanok, akik a közös szemétgyűjtő konténerekben gázolnak és turkálnak a háztartási hulladékok között és konzervdobozokat, műanyag flakonokat vagy üres üvegeket keresnek. Én ezeknek a konténereknek még csak a közelébe sem szeretek menni, a terjengő szagok és légyrajok miatt.

Ennek ellenére igyekszem megkönnyíteni legalább annyival ezeknek az embereknek a „munkáját” és megélhetését, hogy itthon én is szétválogatva összegyűjtöm a fent említett dolgokat és odateszem őket a konténer mellé.

Az utcafronton
Pillanatkép a lépcsőházból

 










PS.: Azért azt hozzá kell tenni, hogy ezek kiragdott képek, mert nem mindig  és mindenhol ilyen a helyzet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése