2010. október 15., péntek

Az arab közlekedésről I.

Már régebb óta ígértem egy összefogottabb beszámolót az arab közlekedésről, és ennek  megírásának most jött el az ideje. Lesznek benne olyan dolgok, amiket a buszozással kapcsolatban már leírtam, de soha nem árt egy kis ismétlés. Most főleg a tömegközlekedésről szeretnék írni, mert az autózás megér egy külön bejegyzést az biztos! :)

A buszozás:
A buszmegállót a legtöbb esetben semmiféle jel nem mutatja, csak megtanulni lehet, hogy hol vannak. Ez azért is működik így, mert a buszt bárhol le lehet inteni, hogy felvegyen, kivéve a gyorsforgalmi utakon, de ott vannak kijelölt helyek. Egy-egy buszjárat útvonalát is csak megtapasztalás útján lehet megismerni, mert arról sincs semmiféle tájékoztatás. A buszjegy, mint már korábban írtam, 1LE, azaz 40forint. Ezt senki nem próbálja elbliccelni, mint Magyarországon, de ezt elsősorban nem az emberi jóság számlájára írom. Itt 8ad annyiba kerül a jegy, mint otthon, míg pl. a Mego kezdő fizetése a Jezsuita központban 2000LE (kb. 300EUR). Szóval a fizetések nem annyival kisebbek, mint amennyivel olcsóbba  jegy! (Ha otthon 2400EUR lenne az átlagfizetés, ott sem bliccelne senki.)
A buszon általában elég nagy a tömeg, de az állandóan nyitott első és hátsó ajtók megfelelő légkondit biztosítanak. :) A leszálás ugyanúgy zajlik, mint a felszállás, mindenhol leszállhatsz ahol elég lassan megy a busz vagy megáll, de az ember szólhat is a sofőrnek hol tegye le.

A minibusz:
Ezt én elég ritkán használom, csak akkor mikor a Nany-val megyek valahova és akkor ő intézi a dolgokat. Ahogy eddig kivettem a minibuszosokat meg kell kérdezni, hogy hova mennek, mi a végpontjuk és az alapján nagyjából be lehet lőni az útvonalat, ha ismered a várost. Az ára nem tudom pontosan mennyi (1-2LE), mert a Nany még soha nem engedte meg, hogy fizessek. Már  erre is mondtam neki, hogy ez nem normális és legközelebb én fizetem, de csak mosolygott és persze legközelebb sem engedte. (Egyébként itt mindenki úgy kezel, mintha vendég lennék!) Ezt a minibuszt úgy kell elképzelni, mint egy mikorbuszt, max.15en tudnak rajta utazni.

Taxi:
Ha a taxik száma alapján néznénk Alexandriát, az ember azt is hihetné, hogy New Yorkban van, mert rengeteg a taxi. Mint ahogy az amerikai filmekben is mindig láthatjuk, hogy  az összes taxi ugyanolyan, ez kb. itt is így van: itt a lada a menő! Még nem ültem itteni taxiban, de elvileg max olyan 15LE-ért (600Ft) bárhonnan hazahoznak. Erre az esetre van is egy kis fecni mindig nálam a címemmel, ha elvesznék. :)
A taxisok nagyon szeretik optikailag tunningolni a járgányukat, hogy valamivel kitűnjenek a sokaságból (felni, fények, matricák, stb.).

Taxi


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése