2010. augusztus 31., kedd

Amikor tegnap megbeszéltem a Jak-al a ma délelőtt 10órát, akkor még én is kiváncsi voltam rá, hogy ezúttal mi lesz ebből.Reggel 9:40kor fel is keltem, elvégeztem az ilyenkor szokásos teendőket majd kikészítettem a ruhám és visszafeküdtem, hogy még egy kicsit aludjak, mert úgyis késni fog. Gondolhatjátok, 10:00kor kopognak. :) A lényeg, hogy végre sikerült beiratkozni az Orosz Intézetbe, ahol heti 2*2órát fogok arabul tanulni és 200 egyiptomi font (27-28EUR) az ára. Jó messze van, ezért meg is beszéltem a Jak-al, hogy az első alkalommal mikor majd menni kell ( a Ramadán után vana  kezdés) mutassa meg hogyan jutok el oda busszal, mert fogalmam sincs. Egyébként az itteni tömegközlekedés, és egyáltalán a közlekedés is felettébb kalandos, de erről majd külön fogok írni.

A beiratkozás után mentünk vásárolni a Fatallah marketba, mert szükségem volt pár dologra. Nem tudom Titeket érdekel-e, hogy itt milyen árak vannak, de engem érdekelne ezért leírom. Nem fogok minden külön árral feltüntetni, csak hogy miket vettem és összesen mennyit fizettem. Szóval: 1liter mosogatószer, 1kg só, 1kg rízs, 1kg olivabogyó, 6 ásványvíz, 3csomag kenyér, 1zacskó hagyma, 2doboz halkonzerv, 30tojás, nagy flakon Raid-csótányölő, 1flakon olaj és egy doboz mangó gyümölcslé. Ezért összesen 106.85-ot fizettem, ami olyan 15EUR.

A tegnap talált két könyv (Arabic For Dummies és Intermediate Arabic For Dummies) pedig nagyon jó lesz, sok dolgoban felnyitotta a szemem, amiről eddig fogalmam sem volt hogyan működik. Ha a BGF-en egyből kaptunk volna ilyen könyveket, akkor már sokkal többet tudhatnék arabul. Sebaj, majd most,de előtte ebéd! :)

1 megjegyzés: