2011. január 14., péntek

A kopt karácsony Raouf-éknál

Múlt hét csütörtökön abban a mgtiszteltetésben volt részem, hogy betekintést nyerhettem a Raouf-ék karácsonyi szokásaiba. Az elmúlt időszak eseményei miatt a templomba sajnos nem tartottam velük,de szerencsére Egyiptom szerte mindenhol békésen lezajlott a karácsonyi mise.


A szilveszteri karácsonyfa

A szertartás után, hazafele értem is bejöttek és átmentünk a szomszédba. Raouf-ék lakásába érve egyből megakadt a szemem a hatalmas Betlehem-i díszleten, amely a szóba jó részét betöltötte és természetesen egy kis karácsonyfa sem hiányozhatott. Érdekes, hogy a koptok a karácsonyfát (azaz amit mi karácsonyfának nevezünk) 31-én állítják fel és a télapó hozza - ha jól értettem az arabból.

Betlehem










Ameddig készült az asztal elbeszélgettünk és lehetőségem adódoott pár "családi" fotó elkészítésére. Sajnos Raouf lányai nem kedvelik a fotókat, így őket nem sikerült lencsevégre kapni.

Raouf felesége - Shadja - a gyerekekkel


A Mahir család: Mahir, Suzy és Beshoy
(Suzanna sajnos lemaradt)











Ezt követte a lakoma, ami főleg húsokból állt (csirke, kacsa,  marha) és minden igényt kielégített. Itt már elökerült pár palack bor is és egy üveg szilvapálinka, amit ők kitartóan whiskey-nek neveztek. Én is vettem bort, de szerencsére nem azt bontottuk fel, hanem egy 1979-es Bordeaux-it, amelynek minősőgével és zamatával - laikus borfogyasztóként - igencsak meg voltam elégedve. Bár nem egy Tokai!
Már régóta nekem tartogatták :)
A "Terűlj-terűlj!"-asztalka










Az ünnepi vacsora végeztével még hajnali 2ig beszélgettünk és csipegettünk a desszertként kitett süteményből és gyümölcsökből, majd mindenki elégedetten ment haza.


Azt este háziasszonya, aki mindezt elkészítette nekünk

1 megjegyzés:

  1. Áldott karácsonyi ünnepeket kívánunk 2013-ban, a Tiszta forrás gyógyító közössége.
    http://ekpafat-kistarogato.gportal.hu

    VálaszTörlés